Червонянський ЗДО "Зірочка" Воскресенської селищної ради, Червоне
Миколаївська область, Миколаївський район

статут Червонянського ЗДО "Зірочка" /нова редакція/

                                                                                                                                                         

                                                                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Воскресенської селищної  ради

від  26.01.2024 р. № 18

 

           

                     СТАТУТ

 

ЧЕРВОНЯНСЬКОГО

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 «ЗІРОЧКА»

 

Воскресенської селищної ради

Миколаївської області

(нова редакція)

2024

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Червонянський заклад дошкільної освіти «Зірочка» Воскресенської селищної ради Миколаївської області (далі – заклад дошкільної освіти) знаходиться у комунальній власності Воскресенської селищної  ради Миколаївської області.

1.2. Червонянський заклад дошкільної освіти «Зірочка»                          Воскресенської селищної ради Миколаївської області є правонаступником Червонянського дошкільного навчального закладу «Зірочка».

1.3.  Повне  найменування – Червонянський заклад дошкільної освіти «Зірочка» Воскресенської селищної ради Миколаївської області, скорочене найменування  Червонянський ЗДО.

1.4. Тип заклад дошкільної освіти – дитячий садок.

1.5. Місцезнаходження закладу дошкільної освіти внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

 

1.6. Засновником Червонянського закладу дошкільної освіти «Зірочка» Воскресенської селищної ради Миколаївської області є Воскресенська селищна рада (надалі – засновник). Уповноваженим органом, який здійснює в межах своїх повноважень управління закладом дошкільної освіти, є відділ освіти, культури, молоді та спорту Воскресенської селищної ради Миколаївської області (далі – Відділ освіти).

 

1.7. Заклад дошкільної освіти є юридичною особою, має власну печатку і штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.

 

1.8. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

 

1.9. Заклад дошкільної освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України (далі – Положення), Базовим компонентом дошкільної освіти, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

 

1.10. Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації  права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, поглибленого гуманітарного розвитку шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.

 

1.11. Діяльність закладу дошкільної освіти направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

  • збереження та зміцнення фізичного та психічного і духовного здоров’я дитини;
  • формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів;
  • виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
  • здійснення інклюзивної освіти (за потребою батьків);
  • проведення соціально-педагогічного патронату сімей (за потребою батьків).

 

1.12. Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність за ліцензією на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

 

1.13. Заклад дошкільної освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.

 

1.14. Заклад дошкільної освіти несе відповідальність перед територіальною громадою сіл, здобувачами освіти, суспільством і державою та має повноваження:

  • задовольняти потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізує завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти;
  •  дотримуватися прав дитини у сфері дошкільної освіти;
  •  забезпечувати рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
  •  створювати безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

 

1.15. Взаємодія сім’ї і закладу дошкільної освіти:

  •  сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі дошкільної освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
  •  відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;
  • Батьки, або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

 

1.16. Для створення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно- розвиткової роботи у складі закладу дошкільної освіти можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

1.17. Взаємовідносини між закладом дошкільної освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

1.18. У закладі дошкільної освіти не допускаються створення і діяльність організаційних структур політичних партій та релігійних організацій.

1.19. Заклад дошкільної освіти є некомерційним і неприбутковим закладом освіти.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

2.1. Заклад дошкільної освіти розрахований на 16 місць.

 

2.2. Група у закладі комплектується за різновіковими ознаками. Група комплектується відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють. Засновник може встановлювати меншу від нормативів наповнюваність групи дітьми у закладі дошкільної освіти.

 

2.3. У закладі дошкільної освіти функціонує одна група загального розвитку з короткотривалим  денним режимом перебування дітей.

 

2.4. Наповнюваність групи дітьми становить: максимальна кількість – до 10 осіб. В інклюзивній групі - не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами.

 

2.5. Формування новоствореної групи здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

 

2.6. Прийом дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється керівником протягом календарного року на підставі:

  • заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
  • медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;
  • свідоцтва про народження;
  • документ, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї (для встановлення батьківської плати).

Під час прийому дитини до закладу дошкільної освіти, керівник зобов'язаний ознайомити батьків або осіб, що їх замінюють, із статутом закладу дошкільної освіти, іншими документами, що регламентують його діяльність.

 

2.7. За дитиною зберігається місце у закладі дошкільної освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).

 

2.8. Відрахування дитини з закладу освіти може здійснюватись:

  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
  • на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі даного типу;
  • у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців;
  • якщо дитина не відвідує дошкільний заклад без поважних причин протягом двох місяців.

 

2.9. Адміністрація закладу дошкільної освіти зобов’язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів. Забороняється безпідставне відрахування дитини з дошкільного закладу.

 

2.10. Заклад дошкільної освіти здійснює соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку.

 

ІІІ. РЕЖИМ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти встановлюється засновником відповідно до законодавства України. Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем, протягом 5 годин щодня згідно тижневого графіка роботи вихователя, що працює на групі з короткотривалим перебуванням дітей.

Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні.

 

3.2.  Щоденний графік роботи закладу дошкільної освіти:

початок роботи – 7 год. 00 хв., закінчення роботи – 12год.00 хв.

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В

ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

4.1. Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

 

4.2. Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та оздоровчий період.

 

4.3. План роботи закладу дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником і погоджується з начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту Воскресенської селищної ради Миколаївського району Миколаївської області.

         План роботи закладу  дошкільної освіти на оздоровчий період погоджується з Держпродспоживслужбою.

 

4.4. Освітній процес проводиться  державною мовою.

 

4.5. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками затвердженими в установленому порядку МОН України.

 

4.6. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини раннього та передшкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.

Процедура досягнення здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.

 

4.7. Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

 

4.8. Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

 

4.9. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується його керівником.

 

4.10. Освітня програма, що розробляється на основі типових освітніх програм, не потребує окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.

 

4.11. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини. Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з закладу освіти.

         Платні послуги не можуть надаватися замість або в рамках Державної програми, за якою працює заклад дошкільної освіти.

 

4.12. Заклад дошкільної освіти для здійснення освітнього процесу має право обирати чинну програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.

 

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

5.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є:

  •  діти дошкільного віку;
  • педагогічні працівники: директор, вихователі, асистенти вихователів, практичні психологи, соціальний педагог, інструктор з фізкультури, музичний керівник та інші спеціалісти;
  • помічники вихователів;
  • медичний працівник;
  •  батьки або особи, які їх замінюють;
  • фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

 

5.2. На посаду педагогічного працівника закладу дошкільної освіти  приймається особа, яка має відповідну вищу педагогічну освіту, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

 

5.3. Права і обов’язки дитини визначені Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, охороняються конвенцією ООН «Про права дитини», чинним законодавством, а також угодою між закладом дошкільної освіти і батьками.

 

5.4. Кожна дитина, що виховується в закладі дошкільної освіти, має гарантоване державою право на:

  • безоплатну дошкільну освіту;
  •  безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
  •  захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;
  •  безоплатне медичне обслуговування;
  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
  • здоровий спосіб життя.

 

5.5. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

  • вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
  • обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування;
  • звертатися до адміністрації закладу, відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
  • брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;
  • отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;
  • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних та судових органах;
  • заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу дошкільної освіти;
  • вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу закладу дошкільної освіти до особистості дитини, охорони її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в закладі освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі дошкільної освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні обстеження, та надавати згоду на участь у них дитини;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу дошкільної освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі дошкільної освіти та його освітньої діяльності.

 

5.6. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;
  • забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;
  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • поважати гідність дитини, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  •  дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договорів про спільну діяльність між закладом освіти та батьками та про надання освітніх послуг (за наявності);
  • своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі дошкільної освіти у встановленому порядку;
  • своєчасно повідомляти заклад дошкільної освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;
  • слідкувати за станом здоров’я дитини;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

 

5.7. Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

 

5.8. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» іншими нормативно – правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти.

 

5.9. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти мають право:

  •     на академічну свободу;
  • на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів розвитку, виховання та навчання, що відповідають освітній програмі;
  • запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів власного закладу дошкільної освіти, району, області, держави, зарубіжні досягнення;
  • брати участь у роботі органів самоврядування;
  • на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
  • проводити в установленому порядку науково-дослідну, пошукову та експериментальну роботу;
  • вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу дошкільної освіти;
  • на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • на участь у роботі колегіальних органів управління закладу дошкільної освіти;
  •  на безпечні і нешкідливі умови праці;
  •  об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • на захист професійної честі та власної гідності;
  •  на педагогічну ініціативу, розроблення та упровадження авторських освітніх програм, проектів, методик, технологій, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • на доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому просторі;
  • на справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • на відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  •  інші права, що не суперечать законодавству України.

 

5.10. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • виконувати Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • співпрацювати з сім’ями здобувачів освіти закладу з питань виховання та навчання дітей;
  • забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема, правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;
  • виконувати накази та розпорядження керівництва;
  • дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
  • берегти майно закладу дошкільної освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;
  • постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівні, педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів розвитку, виховання та навчання;
  • сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища;
  • інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

 

5.11. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу керівником (директором) закладу дошкільної освіти.

 

5.12. Працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством.

 

5.13. Працівники закладу дошкіьної освіти відповідно до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні безоплатні медичні огляди.

 

5.14. Педагогічні працівники підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

 

5.15. У міжатестаційний період відповідно до ст. 59 п.2 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).

 

5.16. За успіхи у роботі працівникам встановлюється матеріальне та моральне заохочення, відповідно до чинного законодавства.

 

5.17. Педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти (також обслуговуючому персоналу за наявності коштів у місцевому бюджеті) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

 

5.18. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

 

VI. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

6.1. Управління закладом дошкільної освіти здійснюється засновником або уповноважений ним органом управління освітою.

 

6.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу дошкільної освіти здійснює його керівник (директор), якого призначає і звільняє з посади засновник або уповноважений ним орган управління освітою з дотриманням чинного законодавства.

Інших працівників закладу дошкільної освіти призначає та звільняє з посад його керівник у порядку, передбаченому установчими документами закладу, відповідно до законодавства.

На посаду керівника закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш , як три роки, вільно володіє державною мовою, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

 

6.3. Керівник закладу дошкільної освіти:

  • організовує діяльність закладу дошкільної освіти;
  • відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
  • затверджує освітню програму, схвалену педагогічною радою;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • є представником закладу дошкільної освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу  дошкільної освіти;
  • відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально- технічної бази закладу дошкільної освіти;
  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • затверджує штатний розпис та кошторис за погодженням з органом управління освітою на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти;
  • затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу докільної освіти;
  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
  • щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють;
  • відповідно до ст.61 п.7 Закону України «Про освіту», установчих документів та колективного договору, має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо;
  • здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу.

 

6.4. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом дошкільної освіти є педагогічна рада, за наявності не менше трьох педагогічних працівників.

До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичний працівник, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.

Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:

  • схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

6.5. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:

  •  органи самоврядування працівників;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

 

6.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування є загальні збори (конференція) колетиву закладу дошкільної освіти. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Можливе проведення конференції. Кількість учасників конференції від працівників закладу освіти – 1/3, батьків та представників громадськості - 2/3. Термін їх повноважень становить три роки.

Рішення загальних зборів і конференцій приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх. Загальні збори:

  • приймають Статут, зміни і доповнення;
  • обирають раду дошкільного закладу, її членів та голову, встановлюють терміни її повноважень;
  • заслуховують звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу з питань статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
  • розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності дошкільного закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.

У період між загальними зборами діє рада дошкільного закладу. Кількість засідань ради визначається за потреби. Засідання ради закладу дошкільної освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники дошкільного закладу, батьки, засновники, спонсори та ін.).

Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення і використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.

 

6.7. У закладі дошкільної освіти може діяти піклувальна рада – орган самоврядування, який формується з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти,забезпечення сприятливих умов, ефективної роботи дошкільного закладу. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

Піклувальна рада (у складі 5 осіб) створюється за рішенням загальних зборів або ради дошкільного закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах дошкільного закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, обраний шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж 4 рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

  • співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у закладі дошкільної освіти;
  • сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу дошкільної освіти;
  • сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу дошкільної освіти;
  • сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників освітнього процесу;
  • організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників закладу дошкільної освіти;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
  • всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та закладом дошкільної освіти.

 

VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У

ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ

 

7.1. У закладі дошкільної освіти з короткотривалим перебуванням дітей харчування не організовується

 

 

VIІІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У

ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ.

 

8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичним працівником, який входить до штату закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Колосок» або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України і передбачає проведення обов'язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями, проведення щеплень згідно з календарем щеплень, надання невідкладної допомоги на до госпітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (у разі показань) та інформування про це батьків або осіб, які їх замінюють.

 

8.2. Медичний персонал здійснює:

  • лікувально-профілактичні заходи, в тому числі проведення обов’язкових медичних оглядів;
  • моніторинг та контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням;
  • здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально – виховної діяльності, навчального навантаження;
  • медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
  • проведення санітарно -просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють та  працівників закладу.

 

8.3. Заклад освіти надає приміщення і забезпечує умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

 

8.4. Органи охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я разом з відділом освіти, культури  молоді та спорту Воскресенської селищної ради Миколаївської області здійснюють контроль за дотриманням санітарного законодавства у закладі дошкільної освіти, щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров’я, несуть відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних норм, проведення лікувально-профілактичних заходів у закладі дошкільної освіти.

 

IX. МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

9.1. Майно закладу дошкільної освіти становлять основні фонди, а також інші цінності, вартість та структура яких відображається у балансі.

 

9.2. Майно закладу дошкільної освіти є комунальною власністю Воскресенської селищної ради Миколаївської області і належить йому на правах оперативного управління.

 

9.3. Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу дошкільної освіти.

 

9.4. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Типовим переліком обов’язкового обладнання закладу дошкільної освіти, навчально-наочних посібників, іграшок, навчально-методичної, художньої та іншої літератури.

 

9.5. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що належить до основних засобів закладу дошкільної освіти, не може бути предметом застави, на нього не може бути накладене стягнення.

 

9.6. Об’єкти та майно комунального закладу дошкільної освіти не підлягає приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

 

9.7. Збитки, завдані закладу дошкільної освіти, в результаті порушення майнових прав, громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладові за рішенням суду.

 

9.8. Засновник або уповноважений ним орган управління освітою здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства;

 

9.9. Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 08.11.2014 року індексний №29204775 та № 7617539 від 06.11.2014 року запису про право власності Червонянський заклад дошкільної освіти має земельну ділянку, на якій розташовано майданчики спортивний та ігрові, зони відпочинку, господарські будівлі тощо.

 

 

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», законодавства про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів.

 

10.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансуються за рахунок коштів засновника.

 

10.3. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути кошти:

  • місцевого бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;
  • добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб та інші надходження, не заборонені законодавством України;
  • інші надходження, не заборонені чинним законодавством.

 

10.4. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

 

10.5. Засновник закладу освіти має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

 

10.6. Статистична звітність 85-К про діяльність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до законодавства України.

 

10.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначений керівником закладу відповідно до законодавства.

 

10.8. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію.

 

10.9. Заклад освіти самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України.

 

10.10. Заробітна плата працівників закладу освіти залежить від навантаження. Установлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ. Питання надбавки і доплати вирішується директором за погодженням профспілкового комітету.

 

10.10. Педагогічним працівникам встановлюється щомісячна надбавка за вислугу років у розмірах:

- понад 3 роки – 10%;

- понад 10 років – 20%;

- понад 20 років –30% посадового окладу.

 

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

11.1. Заклад освіти підпорядкований і підзвітний Засновнику та Відділу освіти.

 

11.1. Основною формою контролю за діяльністю закладу дошкільної освіти є інституційний аудит, що проводиться один раз на десять років працівниками територіальних органів Державної служби якості освіти.

 

11.2. Контроль за дотриманням закладом дошкільної освіти державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснюється Державною службою якості освіти України (ДСЯО).

 

11.3. Громадський нагляд (контроль) у системі дошкільної освіти здійснюється суб’єктами  громадського нагляду (контролю): громадськими об’єднаннями та іншими інститутами громадського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійними об’єднаннями педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднаннями  здобувачів освіти, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників.

 

11.4. Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти за погодженням з  Відділом освіти.

11.5. Зміст, форми та періодичність контролю, не пов'язаного з освітнім процесом встановлюється Відділом освіти.

 

XIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

12.1.  Заклад дошкільної освіти відповідно до законодавства України має право укладати угоди і договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з освітніми закладами, підприємствами, громадянами, організаціями, відомствами, науковими установами, фондами як на території України, так і за її межами.

 

XІІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

13.1. Працівники закладу освіти, що винні у порушенні законодавства про дошкільну освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.

 

13.2. Невиконання закладом освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення його ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.

 

 

ХІV. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

14.1. Припинення діяльності закладу дошкільної освіти здійснюється шляхом реорганізації (злиття, поділу, приєднання, перетворення), ліквідації чи перепрофілювання (зміну типу) відповідно до чинного законодавства.

 

14.2. Ліквідація, реорганізація чи перепрофілювання закладу дошкільної освіти здійснюється за рішенням його засновника  або за рішенням суду.

 

14.3. У разі припинення діяльності закладу дошкільної освіти (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи закладу дошкільної освіти за рішенням Воскресенської селищної ради Миколаївської області передаються одній або кільком неприбутковим організаціям або зараховуються до доходу місцевого бюджету.

 

14.4. У разі реорганізації закладу дошкільної освіти вся сукупність його прав та обов’язків переходить до його правонаступників.

 

14.5. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом дошкільної освіти. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу дошкільної освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

 

14.6. Заклад дошкільної освіти є таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

 

 

_____________________

Логін: *

Пароль: *